„Lilypond” változatai közötti eltérés
(3 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
== Kotta tesztelése == |
== Kotta tesztelése == |
||
− | A \score előtti sorba: <code>showLastLength = R1*5</code>. Csak az utolsó 5 ütemet szedi ki.<ref>Van <code>showFirstLength</code> is.</ref> |
+ | A \score előtti sorba: <code>showLastLength = R1*5</code>. Csak az utolsó 5 ütemet szedi ki.<ref>Van <code>showFirstLength</code> is.</ref> Az <tt>\unfoldRepeats</tt> utáni ismétlést természetesen kétszer kell számításba venni. |
A szedés leállítása: <code>\set Score.skipTypesetting = ##t</code>. Ez az ütem, előjegyzés, hangszínbeállítást is átugorja. Újraindítás <code>##f</code>-fel. |
A szedés leállítása: <code>\set Score.skipTypesetting = ##t</code>. Ez az ütem, előjegyzés, hangszínbeállítást is átugorja. Újraindítás <code>##f</code>-fel. |
||
7. sor: | 7. sor: | ||
<code>\octaveCheck ''controlpitch''</code>, ahol ''controlpitch'' egy abszolút hang (mintha \relative után adtuk volna meg). Megnézi, hogy az előtte levő hang az abszolút hang oktávjában van-e, és ha nincs, figyelmeztet, az utasítást követő hangot pedig az abszolút hang oktávjára állítja, mintha a \relative utáni első hang lenne. Így nem csúszik el több oktávval egy hosszabb kotta, és a \relative-ot sem kell abbahagyni. |
<code>\octaveCheck ''controlpitch''</code>, ahol ''controlpitch'' egy abszolút hang (mintha \relative után adtuk volna meg). Megnézi, hogy az előtte levő hang az abszolút hang oktávjában van-e, és ha nincs, figyelmeztet, az utasítást követő hangot pedig az abszolút hang oktávjára állítja, mintha a \relative utáni első hang lenne. Így nem csúszik el több oktávval egy hosszabb kotta, és a \relative-ot sem kell abbahagyni. |
||
− | Az oktávellenőrzés működik az oktáv előtti = jellel, pl. <code>d='4</code>. |
+ | Az oktávellenőrzés működik az oktáv előtti = jellel, pl. <code>d='4</code>, de ezzel változtatni nem lehet az előző hanghoz képest. Vagyis ha rossz az ellenőrzés, alighanem az előző hang is rossz. |
== vim == |
== vim == |
A lap jelenlegi, 2017. december 18., 20:37-kori változata
Kotta tesztelése
A \score előtti sorba: showLastLength = R1*5
. Csak az utolsó 5 ütemet szedi ki.[1] Az \unfoldRepeats utáni ismétlést természetesen kétszer kell számításba venni.
A szedés leállítása: \set Score.skipTypesetting = ##t
. Ez az ütem, előjegyzés, hangszínbeállítást is átugorja. Újraindítás ##f
-fel.
Oktáv ellenőrzése
\octaveCheck controlpitch
, ahol controlpitch egy abszolút hang (mintha \relative után adtuk volna meg). Megnézi, hogy az előtte levő hang az abszolút hang oktávjában van-e, és ha nincs, figyelmeztet, az utasítást követő hangot pedig az abszolút hang oktávjára állítja, mintha a \relative utáni első hang lenne. Így nem csúszik el több oktávval egy hosszabb kotta, és a \relative-ot sem kell abbahagyni.
Az oktávellenőrzés működik az oktáv előtti = jellel, pl. d='4
, de ezzel változtatni nem lehet az előző hanghoz képest. Vagyis ha rossz az ellenőrzés, alighanem az előző hang is rossz.
vim
A lilypondnak két fájltípusa van vim-ben: .ly és .ily.
A vim akkor ismeri meg a ly két fáljtípusát, ha a $HOME/.vimrc-ben benne vannak az alábbi sorok:
filetype off set runtimepath+=/usr/share/lilypond/2.18.2/vim filetype on syntax on
Jegyzetek
- ↑ Van
showFirstLength
is.
Forrás
- Regressziós tesztek (és egy csomó ötlet, mit lehet megcsinálni és hogyan)
- wikisource:en:Help:Sheet music
További információk
Grafikus felületek lilypondhoz:
Ötletek, megoldások
Kottázás:
- Kottázóprogramok (angol Wikipédia)
- Zenei szimbólumok (angol Wikipédia)