„Szünet” változatai közötti eltérés

Innen: kotta
Ugrás a navigációhoz Ugrás a kereséshez
Nincs szerkesztési összefoglaló
Nincs szerkesztési összefoglaló
 
(3 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva)
2. sor: 2. sor:
   
 
Csak így lehet makróba írni:
 
Csak így lehet makróba írni:
negyed = \relative c' { b'\rest }
+
negyed = \relative c' { b'\rest }
 
nyolcad = \relative c' { b'8\rest }
 
nyolcad = \relative c' { b'8\rest }
  +
Basszuskulcsban:
  +
bnyolcad = \relative c { d8\rest }
  +
Annyi előnye van, hogy így a szünet nem befolyásolja a következő hang oktávját.
   
 
== Teljes ütemes szünet ==
 
== Teljes ütemes szünet ==
Jele R. Az ütem hossza ugyanúgy adható meg, mint a hangoknál. Az ütem közepére kerül, ellentétben a kisbetűs szünettel, és koronát <code>\fermataMarkup</code>-pal lehet rátenni, nem <tt>\fermata</tt>-val.
+
Jele R. Az ütem hossza ugyanúgy adható meg, mint a hangoknál. Az ütem közepére kerül, ellentétben a kisbetűs szünettel.
  +
  +
Koronát <code>\fermataMarkup</code>-pal lehet rátenni, nem <tt>\fermata</tt>-val.
   
 
Több szünet összevonása: <code>\compressFullBarRests</code>.
 
Több szünet összevonása: <code>\compressFullBarRests</code>.

A lap jelenlegi, 2018. január 15., 21:21-kori változata

Ha egy kottasorban két szólam van, a lilypond nem tudja összevonni a két szólam közös szüneteit. Megoldás violinkulcsban: b\rest, (ahol b oktávja c''). A másik szólamban persze írható s is.

Csak így lehet makróba írni:

negyed  = \relative c' { b'\rest }
nyolcad = \relative c' { b'8\rest }

Basszuskulcsban:

bnyolcad = \relative c { d8\rest }

Annyi előnye van, hogy így a szünet nem befolyásolja a következő hang oktávját.

Teljes ütemes szünet

Jele R. Az ütem hossza ugyanúgy adható meg, mint a hangoknál. Az ütem közepére kerül, ellentétben a kisbetűs szünettel.

Koronát \fermataMarkup-pal lehet rátenni, nem \fermata-val.

Több szünet összevonása: \compressFullBarRests.

Középre tétel két szólamban: \revert MultiMeasureRest.direction.