„Akkord mód” változatai közötti eltérés

Innen: kotta
Ugrás a navigációhoz Ugrás a kereséshez
Nincs szerkesztési összefoglaló
Nincs szerkesztési összefoglaló
10. sor: 10. sor:
 
{ \cadenzaOn \override Staff.TimeSignature #'stencil = ##f \time 1/4
 
{ \cadenzaOn \override Staff.TimeSignature #'stencil = ##f \time 1/4
 
\chordmode { c c:5 c:3 c:m c:8^7 f/+c f:m/+c }
 
\chordmode { c c:5 c:3 c:m c:8^7 f/+c f:m/+c }
\addlyrics { c "c:5" "c:3" "c:m" "c:8^7" "f:m/+c" }
+
\addlyrics { c "c:5" "c:3" "c:m" "c:8^7" "f/+c" "f:m/+c" }
 
}
 
}
 
</score>
 
</score>

A lap 2017. november 5., 20:09-kori változata

Az akkord mód az egyik mód lilypondban akkordok írására. Fontos megkötés, hogy az akkord valamennyi hangja azonos hosszúságú kell legyen.

A mód alapja a három hangból álló dúr terc. A hármashangzatot lehet módosítani, hangokat elnagyni és hozzátenni.

Alakja: \chordmode { … }. A külső \relative utasítás hatástalan, belül pedig nem megengedett, mert a chordmode automatikusan relatív módban van.

Példák gyakori akkordokra:


{ \cadenzaOn \override Staff.TimeSignature #'stencil = ##f \time 1/4
\chordmode { c c:5 c:3 c:m c:8^7 f/+c f:m/+c }
\addlyrics { c "c:5" "c:3" "c:m" "c:8^7" "f/+c" "f:m/+c" }
}

További információk