„Akkord mód” változatai közötti eltérés
Ugrás a navigációhoz
Ugrás a kereséshez
Nincs szerkesztési összefoglaló |
Nincs szerkesztési összefoglaló |
||
13. sor: | 13. sor: | ||
} |
} |
||
</score> |
</score> |
||
+ | |||
+ | A hangot : után követheti módosítás. Jelentések: |
||
+ | * semmi: dúr hármas |
||
+ | * m: moll hármas (az alsó terc kisterc, a felső nagyterc lesz |
||
+ | * dim: mindkét (vagy ha van, mindhárom) terc kisterc |
||
+ | * aug: a felső hang emelése fél hanggal: az alsó és felső hang között tritónusz van |
||
+ | * maj: négy hang, a felső nagyszeptim. |
||
+ | A módosítót a felső hang magassága követi. Alaphelyzetben nagyterc - kisterc - kisterc -nagyterc lépésben jut el a felső hangig. |
||
== További információk == |
== További információk == |
A lap 2017. november 6., 08:27-kori változata
Az akkord mód az egyik mód lilypondban akkordok írására. Fontos megkötés, hogy az akkord valamennyi hangja azonos hosszúságú kell legyen.
A mód alapja a három hangból álló dúr terc. A hármashangzatot lehet módosítani, hangokat elnagyni és hozzátenni.
Alakja: \chordmode { … }
. A külső \relative utasítás hatástalan, belül pedig nem megengedett, mert a chordmode automatikusan relatív módban van.
Példák gyakori akkordokra:
A hangot : után követheti módosítás. Jelentések:
- semmi: dúr hármas
- m: moll hármas (az alsó terc kisterc, a felső nagyterc lesz
- dim: mindkét (vagy ha van, mindhárom) terc kisterc
- aug: a felső hang emelése fél hanggal: az alsó és felső hang között tritónusz van
- maj: négy hang, a felső nagyszeptim.
A módosítót a felső hang magassága követi. Alaphelyzetben nagyterc - kisterc - kisterc -nagyterc lépésben jut el a felső hangig.