„Ütemvonal” változatai közötti eltérés
Ugrás a navigációhoz
Ugrás a kereséshez
Nincs szerkesztési összefoglaló |
Nincs szerkesztési összefoglaló |
||
5. sor: | 5. sor: | ||
Az ütemvonal elhagyása: <code>\override Score.BarLine.stencil = ##f</code> Ha a kotta több soros, érdemes az ütemszámozást is elhagyni: <code>\override Score.BarNumber #'break-visibility = #'#(#f #f #f)</code> |
Az ütemvonal elhagyása: <code>\override Score.BarLine.stencil = ##f</code> Ha a kotta több soros, érdemes az ütemszámozást is elhagyni: <code>\override Score.BarNumber #'break-visibility = #'#(#f #f #f)</code> |
||
− | A <code>cadenzaOn</code> nemcsak az ütemvonalat hagyja el, hanem az ütemek számozását/számolását is, ami azt is jelenti, hogy a bekapcsoláskori módosítójelek vannak érvényben, még kézzel kitett ütemvonal esetén is. |
+ | A <code>\cadenzaOn</code> nemcsak az ütemvonalat hagyja el, hanem az ütemek számozását/számolását is, ami azt is jelenti, hogy a bekapcsoláskori módosítójelek vannak érvényben, még kézzel kitett ütemvonal esetén is. |
[[Kategória:Lilypond]] |
[[Kategória:Lilypond]] |
A lap 2017. november 6., 09:49-kori változata
Az ütemvonalak kikapcsolása: \cadenzaOn
. Visszakapcsolás: \cadenzaOff
. A kézi ütemvonalakat használni kell, legalább a sortöresek helyén.
Kézi ütemvonal: \bar "|"
. Dupla ütemvonal: \bar "||"
. Mű vége: \bar "|."
. Szaggatott ütemvonal: \bar "!"
.
Az ütemvonal elhagyása: \override Score.BarLine.stencil = ##f
Ha a kotta több soros, érdemes az ütemszámozást is elhagyni: \override Score.BarNumber #'break-visibility = #'#(#f #f #f)
A \cadenzaOn
nemcsak az ütemvonalat hagyja el, hanem az ütemek számozását/számolását is, ami azt is jelenti, hogy a bekapcsoláskori módosítójelek vannak érvényben, még kézzel kitett ütemvonal esetén is.