Kóda

Innen: kotta
A lap korábbi változatát látod, amilyen Kotta (vitalap | szerkesztései) 2017. november 9., 22:55-kor történt szerkesztése után volt. (→‎Második használat)
Ugrás a navigációhoz Ugrás a kereséshez

Különleges ismétlés. Nincs beépítve lilypondba, vagyis a hangfájlról kézzel kell gondoskodni.

Kóda

UTF8 kódja: 𝄌, alakja Music-coda.png, lilypondban \coda), formázott szövegben \musicglyph #"scripts.coda". Kétféleképpen használatos:

  • D.C. al Fine: kezdd előlról a művet Fine-ig.
  • D.C. al Coda: kezdd előlről a művet a coda jelig, majd ugorj a következő coda jelre (a mű zárására).

Segno

UTF8 kódja 𝄉, alakja Music-segno.png, lilypondban \segno, formázott szövegben \musicglyph #"scripts.segno". Kétféleképpen használatos:

  • D.S. al coda: menj vissza a legközelebbi segno-ig. Amint elérted a coda jelet, ugorj oda.
  • D.S. al fine: menj vissza a legközelebbi segno-ig, és játszd a művet Fine-ig.

Első használat

Ütemvonal fölé, középre:

\once \override Score.RehearsalMark.break-visibility = ##(#f #t #t)
\mark \markup { \musicglyph #"scripts.segno" }       % vagy scripts.coda

Második használat

\once \override Score.RehearsalMark.break-visibility = ##(#t #t #f)
\once \override Score.RehearsalMark.self-alignment-X = #1
\mark "D.C. al Fine"

A lilypond a szöveget a kottasor fölé írja. Ha alulra akarjuk, a \mark elé

\override Score.RehearsalMark #'direction = #-1

Karambol esetén a szöveg Y-pozíciójának változtatása:

\once \override Score.RehearsalMark.Y-offset = #szám

A kóda elejét jelző szöveget nem tudjuk ütemvonalhoz igazítani, mert nem lehet az ütemvonalon két esemény (az első a D.C. al Coda volt). Annyit lehet tenni, hogy a kóda elé sortörést tenni, és az első hang fölé írni a szöveget a hangtól balra igazítva.