Kotta:Magyar király-dal
<score vorbis="1" midi="1" raw="1"> \version "2.18.2" \header { tagline = "" } % ne legyen copyright szöveg baristen = \relative c' { e,8 e4. fis8 fis4. | g8 g4. ais8\< ais4.\! | b4. b8 a4 \slashedGrace b8 a4 | g \slashedGrace a8 g4 fis8 b fis r | } jobbisten = \relative c' { \repeat tremolo 8 { <d b>32 e } \repeat tremolo 8 { <c a>32 fis } | \repeat tremolo 8 { <e b>32 g } \repeat tremolo 8 { <e c>32 ais } \repeat tremolo 8 { <e b>32 b' } \repeat tremolo 8 { <dis, b>32 a' } \repeat tremolo 8 { <cis, ais>32 g' } \repeat tremolo 4 { b,32 fis' } r8 } balisten = \relative c' { <e, b e,>8-.\sustainOn <e b e,>-. r <e b e,>-.\sustainOff <e c e,>-.\sustainOn <e c e,>-. r <e c e,>-.\sustainOff | <e b e,>8-.\sustainOn <e b e,>-. r <e e,>-.\sustainOff <fis fis,>-.\sustainOn <fis fis,>-. r <fis fis,>-.\sustainOff | \repeat tremolo 8 { g,32\sustainOn g'\sustainOff } \repeat tremolo 8 { fis,32\sustainOn fis'\sustainOff } \repeat tremolo 8 { e,32\sustainOn e'\sustainOff } \repeat tremolo 4 { dis,32\sustainOn dis' } r8\sustainOff } enek_egy = \relative c' { %{Áldott légyen%} b4\f c b a | g8 a b r b b4. | e,4 r b' c | b a g8 a g4 | fis8( b) fis4 e r | %{Országában%} b'4 c b a | g8( a) b4 b b8 b | e,4 r b' c | b r8 a g a g4 | fis8( b) fis4 e2 | R1 | } enek_ket = \relative c' { \once\override Score.MetronomeMark.padding = #3 \once\override DynamicText.X-offset = #-3.2 %{Isten után%} \tempo 4=66 <>\p^\markup { \italic ritenuto } \baristen g8\p b fis fis dis fis b r | \baristen | gis8\p b fis4 dis( fis | b) r r2 | } enek_har = \relative c' { %{Föl! ha vész jő%} \tempo "Molto più mosso" 4 = 120 <>\f \key e \major \repeat unfold 2 { b4 cis b a fis8 gis a4 ais8 ais ais4 b r } %{Kárpátoktól%} r b\ff cis8 cis dis4 | cis b8 cis dis4-> dis | r b8 b cis4 dis | cis b8 cis dis4-> dis | << \new Staff \with { alignAboveContext = #"enek" shortInstrumentName = #"Ossia" instrumentName = #"Ossia" \override Clef.stencil = ##f \override KeySignature.stencil = ##f \override TimeSignature.stencil = ##f fontSize = #-3 \override StaffSymbol.staff-space = #0.7 }
{ % Arra semmit nem találtam, hogyan lehetne % az ossia és a bariton ütemvonalait összekötni.
\clef bass \key e \major \once \omit Staff.TimeSignature \relative c' { r4 cis2 gis4 | \slashedGrace ais8 gis4 eis gis gis | cis2 cis4 r | r4 cis2 ais4 | \slashedGrace cis8 ais4 fis ais4. ais8 | cis2 cis4 r | } } { %{Isten áldd meg fegyverünket!%} r4 eis2 cis4 | \slashedGrace dis8 cis4 gis cis4. cis8 | eis2 cis4 r | r4 fis2 cis4 | \slashedGrace dis8 cis4 ais cis4. cis8 | fis2 cis4 r | } >> } enek_negy = \relative c' { %{ A király szava szól %} <>\ff \repeat unfold 4 { b8 cis dis r e b b r | } | b8( cis) dis4 dis dis | e8 b b r e b b r | gis( cis) dis4 dis dis | e b e r | } enek_ot = \relative c' { << \new Staff \with { alignAboveContext = #"enek" shortInstrumentName = #"Ossia" instrumentName = #"Ossia" \override Clef.stencil = ##f \override KeySignature.stencil = ##f \override TimeSignature.stencil = ##f fontSize = #-3 \override StaffSymbol.staff-space = #0.7 }
{
\clef bass \key e \major \once \omit Staff.TimeSignature \relative c' { dis1( | e2) cis4 r | dis1( | e2) cis4 r | dis1 | b4 r b b | dis1 ~ | dis4 r } } %{Éljen...%} { \repeat unfold 2 { fis1 ~ | fis2 cis4 r | } fis1 | dis4 r b b | fis'1( | dis4) r b b | e1 ~ | e ~ | e2 b4 b | b2( e) ~ | e1 ~ | e2 r | R1*4 \bar "|." | } >> } bariton = { \enek_egy %\clef bass \key g \major % ha nincs enek_egy \enek_ket %\clef bass % ha nincs enek_egy es enek_ket \enek_har %\key e \major % ha nincs enek_har \enek_negy \enek_ot } txt_egy = \lyricmode { Ál -- dott lé -- gyen Ma -- gya -- rok ki -- rá -- lya! Tün -- dö -- köl -- jön az e -- gész vi -- lág -- ra! Or -- szá -- gá -- ban a jog és i -- gaz -- ság Hir -- des -- se: itt la -- kik a sza -- bad -- ság! } txt_ket = \lyricmode { Is -- ten u -- tán a leg -- szen -- tebb: Föl -- kent ko -- ro -- ná -- zott ki -- rá -- lyunk, ko -- ro -- ná -- zott ki -- rá -- lyunk. É -- le -- tün -- ket és vé -- rün -- ket Ér -- te ké -- szek ad -- ni, hő _ vá -- gyunk, hő vá -- gyunk. } txt_har = \lyricmode { Föl! ha vész jő, ma -- gya -- rok a ki -- rá -- lyért, A ha -- zá -- ért, a ma -- gyar ko -- ro -- ná -- ért! Kár -- pá -- tok -- tól Ád -- ri -- a par -- tig, Győ -- ző tá -- bor harc -- za -- ja hang -- zik, \repeat unfold 2 { Is -- ten áldd meg fegy -- ve -- rün -- ket! } } txt_negy = \lyricmode { A ki -- rály sza -- va szól, ke -- ze hív, sze -- me int, Ez u -- tán si -- e -- tünk, ro -- ha -- nunk ve -- le mind! Büsz -- kén zen -- gi e -- zer ajk, any -- nyi száj: Él -- jen, él -- jen a ki -- rály! } txt_ot = \lyricmode { Él -- jen, Él -- jen, Él -- jen a ki -- rály, __ a ki -- rály, __ a ki -- rály! __ } baritxt = \lyricmode { \txt_egy \txt_ket \txt_har \txt_negy \txt_ot } zong_orsz = \relative c' { %{Országában%} <b' b,>4( <c c,> <a a,> | <g g,>8 <a a,> ) r } zong_egy = \relative c' { %{és igazság%} <b' b,>-. -. -. r | <e, e,>4 r <b' b,> <c c,> | <a a,> <g g,>8 <a a,> <g g,>4 | <fis fis,>8 <fis b, fis>4 <e e,>2 | R1 | } jobb_egy = \relative c' { \repeat unfold 2 { b1 | r4 b8-. b-. b-. r r4 } %{Áldott légyen%} b4( c b a g8 a b r) b-. b-. b-. r | e,4 r b'( c | b a g8 a g4) | fis8( b fis4 e) r | %{Országában%} \clef violin \zong_orsz \zong_egy } jobb_ket = \relative c' { %{Isten után%} \tempo 4=66 <>^\markup { \italic ritenuto } \jobbisten fis8( | g b fis4 dis8 fis b) r | \jobbisten fis8( | gis b fis4 dis fis | b) r r2 | } jobb_har = \relative c' { \once\override Score.MetronomeMark.padding = #4.5 %{Föl! ha vész jő%} \key e \major \repeat unfold 2 { <b b,>4 <cis cis,> <a a,> <fis fis,>8 <gis gis,> <a a,> r \repeat unfold 3 { <ais fis cis ais> } r \repeat unfold 3 { } r } \repeat unfold 2 { r4 <cis cis,> <dis dis,> <cis cis,> 8 <cis cis,> <dis dis,>2 | } %{Isten áldd meg fegyverünket!%} r4 \chordmode { \repeat unfold 4 { eis'8:m3.6-.8 q q4\staccato } q4\staccato q4\staccato r | r4 \repeat unfold 4 { fis'8:8^7 q q4\staccato } q\staccato q\staccato r } } zong_negy = \relative c' { %{A király szava szól%} <b fis dis b>8 <cis cis,> <dis dis,> r \chordmode { e':8^7 q q r | \repeat unfold 3 { b:8^7 cis':3.8^3 dis':3.8^3 r e':8^7 q q r | } } } jobb_negy = \relative c' { \zong_negy \chordmode { \repeat unfold 2 { b'4/+fis, gis':m8^7 gis':m8^7 b'4/+fis, | \repeat unfold 2 { e'8:8^7 q q r } | } } } jobb_ot = \relative c' { \chordmode { \repeat unfold 2 { b'4/+fis q gis':m8^7 q | a':8^7 cis:m/+gis cis:m4/+fis q | } \repeat unfold 2 { b'4/+fis q q q q r b:3.8^3 r | } \repeat unfold 17 { gis':m8^7 } } r e e | e r e e | e r e r | e r e r | e r r2 | e4 r r2 | } jobbkez = { \jobb_egy %\clef violin % ha nincs jobb_egy \jobb_ket \jobb_har %\key e \major % ha nincs jobb_har \jobb_negy \jobb_ot } bal_egy = \relative c' { <>\sustainOn\f \repeat tremolo 4 { b,,16 b' } \repeat tremolo 4 { b,16 b' } | r4 8-. -. -. r r4 | \repeat tremolo 4 { b,16 b' } \repeat tremolo 4 { b,16 b' } | r4 8-. -. -. r\sustainOff r4 | %{Áldott légyen%} 4( <c c,> <a a,> | <g g,>8 <a a,> ) r -.\rfz -. -. r | <e, e,>4 r %{Tündököljön%} <b' b,>( <c c,> | <a a,> <g g,>8 <a a,> <g g,>4) | <fis fis,>8( <fis fis,>4 <e e,>) r | %{Országában%} <>^\markup { \italic "sempre" \dynamic "f" } \transpose c c,, { \zong_orsz <>\rfz \zong_egy } } bal_ket = \relative c' { %{Isten után%} <>\p \balisten fis,8( | g b fis4 dis8 fis b) r | \balisten fis8( | gis b fis4 dis fis | b) r r2 | } bal_har = \relative c' { %{Föl! ha vész jő%} <>\f \key e \major \repeat unfold 2 { b4 cis b <fis' fis,> <dis dis,>8 <e e,> <fis fis,> r \repeat unfold 3 { <fis cis ais fis> } r \repeat unfold 3 { <dis b dis,> } r } | %{Kárpátoktól%} r4 \ff <cis cis,> <dis dis,> | <cis cis,> 8 <cis cis,> <dis dis,>2 | r4 \clef violin <gis gis,> <ais ais,> | <ais ais,> <gis gis,>8 <ais ais,> 2 | r4 \chordmode { cis8/+gis,\sustainOn\ff cis/+gis, \repeat unfold 3 { cis4/+gis,\staccato cis8/+gis, cis8/+gis, } cis4/+gis, cis/+gis, cis/+gis, r\sustainOff r4 ais,8:m3.6-.8\sustainOn ais,:m3.6-.8 \repeat unfold 3 { ais,4:m3.6-.8\staccato ais,8:m3.6-.8 ais,:m3.6-.8 } \repeat unfold 3 { ais,4:m3.6-.8\staccato } r\sustainOff } } bal_negy = \relative c' { %{A király szava szól%} \clef bass <>^\markup { \italic "sempre" \dynamic "ff" } \transpose c c,, { \zong_negy } \repeat unfold 2 { 4 <gis gis,> <gis gis,> | <e, e,>8\sustainOn <e' b gis> <e b gis> r\sustainOff <gis, gis,>\sustainOn <e' b gis> <e b gis> r\sustainOff | } } zong_ot = \relative c' { 4\sustainOn <dis dis,> <fis fis,> <dis dis,> | r b } bal_ot = \relative c' { \repeat unfold 2 { 4 <a a,> <gis gis,> <gis gis,> | <fis fis,> <gis gis,> <a a,> <a a,> | } \zong_ot r \zong_ot r\sustainOff <>\sustainOn \repeat unfold 2 { <e e,> <gis gis,> <gis gis,> | <e e,> <gis gis,> } \repeat unfold 2 { <e e,> r <e e,> <e e,> } | \repeat unfold 5 { <e e,> r } r2 | <e e,>4 r r2 | } balkez = { \bal_egy \bal_ket \bal_har %\key e \major % ha nincs bal_har \bal_negy \bal_ot } dallam = << \new Staff = "enek" { \set Staff.instrumentName = #"Bariton" \set Staff.midiInstrument = "trombone" \clef bass \key g \major \tempo "Allegro marziale" 4 = 92 % csak ha enek_egy van R1*4 % csak ha enek_egy van \new Voice = "bariton" { \dynamicUp \bariton } } \new Lyrics \lyricsto "bariton" { \baritxt } \new GrandStaff << \set GrandStaff.instrumentName = #"Zongora" \new Staff { \clef bass \dynamicUp \key g \major % csak jobb_egy es jobb_ket-hez kell \jobbkez } \new Staff { \clef bass \dynamicUp \key g \major % csak jobb_egy es jobb_ket-hez kell \balkez } >> >> \score {
\dallam \header { title = "Magyar király-dal" composer = "Liszt Ferenc" poet = "ifj. Ábrányi Kornél" } \layout { indent = 2.0\cm }
} \score {
\unfoldRepeats \dallam \midi { }
}