Kóda
Ugrás a navigációhoz
Ugrás a kereséshez
Különleges ismétlés. Nincs beépítve lilypondba, vagyis a hangfájlról kézzel kell gondoskodni.
Kóda
UTF8 kódja: 𝄌, alakja , lilypondban \coda
), formázott szövegben \musicglyph #"scripts.coda"
. Kétféleképpen használatos:
- D.C. al Fine: kezdd előlról a művet Fine-ig.
- D.C. al Coda: kezdd előlről a művet a coda jelig, majd ugorj a következő coda jelre (a mű zárására).
Segno
UTF8 kódja 𝄉, alakja , lilypondban \segno
, formázott szövegben \musicglyph #"scripts.segno"
. Kétféleképpen használatos:
- D.S. al coda: menj vissza a legközelebbi segno-ig. Amint elérted a coda jelet, ugorj oda.
- D.S. al fine: menj vissza a legközelebbi segno-ig, és játszd a művet Fine-ig.
Első használat
Ütemvonal fölé, középre:
\once \override Score.RehearsalMark.break-visibility = ##(#f #t #t) \mark \markup { \musicglyph #"scripts.segno" } % vagy scripts.coda
Második használat
\once \override Score.RehearsalMark.break-visibility = ##(#t #t #f) \once \override Score.RehearsalMark.self-alignment-X = #1 \mark "D.C. al Fine"
A lilypond a szöveget a kottasor fölé írja. Ha alulra akarjuk, a \mark elé
\override Score.RehearsalMark #'direction = #-1
Karambol esetén a szöveg Y-pozíciójának változtatása:
\once \override Score.RehearsalMark.Y-offset = #szám