Kóda
Különleges ismétlés. Nincs beépítve lilypondba, vagyis a hangfájlról kézzel kell gondoskodni.
Kóda
UTF8 kódja: 𝄌, alakja , lilypondban \coda
), formázott szövegben \musicglyph #"scripts.coda"
. Kétféleképpen használatos:
- D.C. al Fine: kezdd előlról a művet Fine-ig.
- D.C. al Coda: kezdd előlről a művet a coda jelig, majd ugorj a következő coda jelre (a mű zárására).
Segno
UTF8 kódja 𝄉, alakja , lilypondban \segno
, formázott szövegben \musicglyph #"scripts.segno"
. Kétféleképpen használatos:
- D.S. al coda: menj vissza a legközelebbi segno-ig. Amint elérted a coda jelet, ugorj oda.
- D.S. al fine: menj vissza a legközelebbi segno-ig, és játszd a művet Fine-ig.
Első használat
Ütemvonal fölé, középre:
\once \override Score.RehearsalMark.break-visibility = ##(#f #t #t) \mark \markup { \musicglyph #"scripts.segno" } % vagy scripts.coda
Második használat. A kóda kottája
\once \override Score.RehearsalMark.break-visibility = ##(#t #t #f) \once \override Score.RehearsalMark.self-alignment-X = #1 \mark \markup { \column { "D.S. al CODA" \vspace #2 } } \break % A kóda eleje jön <>^\markup { \hspace #-5 \vcenter { \musicglyph #"scripts.coda" \italic "CODA" } }
A lilypond a szöveget a kottasor fölé írja. Ha alulra akarjuk, a \mark elé
\override Score.RehearsalMark #'direction = #-1
Karambol esetén a szöveg Y-pozíciójának változtatása:
\once \override Score.RehearsalMark.Y-offset = #szám
A kóda elejét jelző szöveget nem tudjuk ütemvonalhoz igazítani, mert nem lehet[1] az ütemvonalon két esemény (az első a D.C. al Coda
volt). Annyit lehet tenni, hogy a kóda elé sortörést tenni, és az első hang fölé írni a szöveget a hangtól balra igazítva, mint a fenti példában.
Jegyzetek
- ↑ Egy snippet szerint lehet, de nem jegyeztem fel.